Kaip išsirinkti tinkamiausią pagalvę geram miegui?

Kada paskutinį kartą galvojote pasikeisti savo pagalvę? Jei jūsų atsakymas yra „seniai“ arba „nepagalvojau apie tai “, jūs nesate vienišas. Dažniausiai klientai, galvodami apie savo gero miego atributus, daugiausia dėmesio skiria čiužiniams. Dėl svarbių priežasčių čiužiniai sulaukia daug dėmesio, nes čiužinys yra didžiausia, svarbiausia finansinė investicija, kurią atliksite dėl gero mieg. Bet bendrai kalbant apie miego kokybę, pagalvės yra beveik tokios pat svarbios kaip ir jūsų čiužinys.

Jei miegate ant susidėvėjusios pagalvės, kas vakarą ją glamžote ir atlenkiate, kad būtų patogiau, tai yra pirmas žingsnis, kai pagalvę laikas atnaujinti. Net jei jūsų pagalvė nėra sena ir susigulėjusi, ji gali būti ne pats geriausias pasirinkimas jūsų patogumui ir geram miegui.

 

Kodėl pagalvės tokios svarbios?

Gera miego poza yra raktas norint miegoti ramiai ir pabusti be skausmo ir sustingimo. Jūsų pagalvė padeda palaikyti sveiką miego pozą. Kaip ta laikysena atrodo? Kūnas turi gulėti tiesiai, t.y. gulint, stuburas turi būti tiesioje horizontalioje padėtyje.

Jei jūsų kaklas ir pečiai negauna pakankamai atramos arba yra atremti tokiu kampu, kuris sukelia pasisukimą, įtempimą ar traškėjimą, tai išstumia jūsų stuburą ir kūną, todėl jūsų kaklas, pečiai ir nugara patiria įtampą ir diskomfortą, o tai gali įtakoti net nemigą.

 

Kada laikas pakeisti pagalvę?

Paprastai pagalvės turi būti pakeistos po 18 mėnesių. „Memory foam“ pagalvės paprastai tarnauja ilgiau, iki trejų metų. Natūralios pagalvės paprastai tarnauja ilgiau nei sintetinės pagalvės. Taip pat, aukštesnės kokybės pagalvės tarnaus ilgiau nei nebrangios. Jei naudojate tą pačią pagalvę penkerius ar šešerius metus, negaunate reikiamos atramos ir nemiegate taip patogiai, kaip galėtumėte.

18 mėnesių gali atrodyti trumpas laiko tarpas, bet pagalvokite: jūsų pagalvė jūsų galvą laiko apie 7–8 valandas per naktį – tai daugiau nei 2500 valandų per metus! Kaip ir čiužinys, taip ir jūsų pagalvė yra investicija į kokybišką miegą, todėl svarbu rūpintis jų kokybe.

 

Jei nesate tikri, ar pagalvė dar tinkama, galite atlikti keletą paprastų testų:

Pirmiausia, nuimkite pagalvės užvalkalą ir apžiūrėkite savo pagalvę. Ar joje yra prakaito dėmių? Ar pagalvė suplyšusi? Ar ji nekvepia? Jei į kurį nors požymį atsakėte taip, pagalvę reikia pakeisti. Pagalvės renka negyvas odos ląsteles, pelėsį, grybelius ir dulkių erkutes (taip pat jų išmatas). Laikui bėgant, šiems nepageidaujamiems organizmams gali būti priskirta net pusė pagalvės svorio, kurie gali sukelti alergiją, trukdyti kvėpuoti miego metu ir pašalinti kvapus, dėl kurių sunku gerai išsimiegoti.

 

Jei į prieš tai pateiktus klausimus atsakėte ne, laikas atlikti sulankstymo testą:

Sulenkite pagalvę per pusę. Jei ji tiesiog guli sulankstyta, o ne grįžta į savo pradinę formą, tai yra “negyva” pagalvė. Jei naudojate natūralaus užpildo pagalves, galite atlikti šį testą per ranką. Ar jūsų pagalvė išsitiesia ir pakimba virš ištiestos rankos? Tai pagalvė, kuri išnaudojo jos naudingo tarnavimo laiką. Su sintetinėmis pagalvėmis darykite taip: sulenkite per pusę ir pridėkite šiek tiek svorio ant viršaus – sportbačiai ar batai gerai tinka. Nuimkite svorį ir, jei jūsų pagalvė neatgaus pradinės formos, atėjo laikas ją pakeisti. Jei tai didelės, labai didelės natūralios ar sintetinės pagalvės, reikėtų jas sulankstyti į tris dalis, o ne per pusę.

 

Kaip išsirinkti naują pagalvę?

Pagalvės pasirinkimas yra labai individualus procesas. Nėra vieno tinkančios pagalvės dydžio, formos ar medžiagos. Geriausias būdas rasti jums tinkančią pagalvę yra nustatyti individualius kriterijus – vadovaujantis šešiais žemiau pateiktais elementais – ir tada pasinaudoti savo nuojauta, kas jums patogiausia ir tinkamiausia.

1. Užpildas / pluoštas

Yra daugybė pagalvių užpildymo variantų. Niekas nėra geriausias – visi turi privalumų ir trūkumų, atsižvelgiant į jūsų poreikius ir pageidavimus. Dažniausiai pasitaikantys tipai:

Pūkai. Šios pagalvės yra lengvos ir minkštos – jei jums patinka minkšta vieta, kur galėtumėte pailsėti naktį, jums gali patikti pūkinė pagalvė. Pūkinės pagalvės dažniausiai gaminamos iš žąsų arba ančių pluoštų. Žąsų pūkai būna švelnesni už ančių pūkus – ir brangesni, nors žąsų pūkų minkštumas taip pat skiriasi. Pūkinės pagalvės gaminamos iš skirtingų pūkų, plunksnų ir kitų įdarų derinių. Turėkite omenyje, kad „visiškai pūkinėse“ pagalvėse papildomai gali būti plunksnų ir kitų užpildų. Daugelis žmonių nerimauja dėl alerginių reakcijų ir jautrumo pūkams. Yra žmonių, kurie turi alergija pūkams ir plunksnoms. Tačiau dažnai alerginė reakcija į pūkus atsiranda dėl žemesnės kokybės pūkų įdaro, kuris nebuvo pakankamai išvalytas. Žemėje likę nešvarumai, o ne pats gyvūninis pluoštas, gali sukelti alergiją ir diskomfortą. Galite ieškoti hipoalerginių pūkų, kurie yra kruopščiai išvalytas grynų pūkų ir natūralios medžiagos mišinys, kuris padeda sustiprinti pūkų antialergines savybes ir padidina pagalvės ilgaamžiškumą. Geros kokybės pūkinės pagalvės yra brangios, tačiau jos vertos, jei pageidaujate būtent tokios pagalvės.

Sintetinis pūkų ir poliesterio užpildas. Sintetinės pūkinės pagalvės yra pigesnės nei natūralios ar hipoalerginės natūralios pūkinės – jas reikės keisti dažniau. Poliesterio užpildo pagalvės yra palyginti nebrangus pagalvių pasirinkimas, palyginti su kitų tipų pagalvėmis. Jos būna vidutinio kietumo ar minkštos, tačiau mažiau minkštos nei pūkai. Sintetinis užpildas laikui bėgant susilygins ir paprastai šias pagalves reikia keisti dažniau, nei kitų tipų pagalves.

Vilna. Šios pagalvės yra natūraliai hipoalergiškos, atsparios pelėsiui ir dulkių erkutėms. Vilnos pagalvės pašalina drėgmę nuo galvos ir kaklo ir gali būti veiksmingos reguliuojant temperatūrą miego metu, žiemą palaikant šilumą, o vasarą – vėsą. Vilnos pagalvės būna gana tvirtos. Jie taip pat turi ilgaamžiškumą. Jei norite vilnos pranašumų be jokio tvirtumo, ieškokite alpakų vilnos, o ne kašmyro pluošto.

Medvilnė. Daugeliu atžvilgių panašios į vilną, medvilnės pagalvės taip pat yra natūraliai hipoalergiškos ir atsparios dulkių erkutėms ir pelėsiams. Medvilninės pagalvės būna šiek tiek plokščios ir tvirtos. Medvilninės pagalvės dažnai yra protingas pasirinkimas alergiškiems ir cheminį jautrumą turintiems žmonėms.

Lateksas. Latekso pagalvės būna tvirtesnės nei pūkinės, bet vis tiek labai patogios. Šios pagalvės išlaiko savo formą. Tai nėra tokia pagalvė, kurią jūs iškišate tik į jums patinkančią padėtį. Lateksas atsparus pelėsių ir dulkių erkutėms. Dažnai kontūrinės pagalvės, sukurtos papildomai palaikyti galvą ir kaklą arba apriboti judėjimą miego metu, yra gaminamos iš latekso.

“Memory” pagalvės. Šios pagalvės tapo nepaprastai populiarios. “Memory” putos prisitaiko prie jūsų individualios galvos formos. Reaguodamos į jūsų svorį ir kūno šilumą, šios pagalvės minkština ir kontūruoja jūsų galvos, kaklo ir pečių linijas. Jos taip pat tolygiai paskirsto svorį visame paviršiuje. Dėl šių savybių tai yra populiarus pasirinkimas žmonėms, turintiems galvos ir kaklo skausmus ar spaudimo taškus, kurie sukelia nepatogumų miego metu. “Memory” pagalvės sulaiko šilumą, o tai gali sukelti diskomfortą ir skatinti prakaituoti. Aukštos kokybės „Memory“ pagalvės šiandien dažnai gaminamos su ventiliacija, įmontuota į pagalvę, tačiau neklyskite, tai lieka šilumą sulaikančia medžiaga. Šios pagalvės taip pat gali skleisti cheminius kvapus, ypač kai jie yra visiškai nauji, kurie vargina kai kuriuos žmones.

 

2. Pagalvės svoris

Pūkinės ir sintetinės pagalvės yra pakankamai lengvos, o “Memory” ar lateksinės pagalvės yra sunkesnės. Jūsų pagalvės svoris yra susijęs su asmeninėmis nuostatomis. Jei mėgstate pertvarkyti pagalvę ir dažnai keisti padėtį, geresnis pasirinkimas gali būti lengvesnė pagalvė.

 

3. Užpildo kokybė

Kokybė yra svarbi patogumui, palaikymui ir ilgaamžiškumui, atsižvelgiant į kiekvieno tipo pagalvę, o tai atsispindės kainoje. Kai nuspręsite, koks pagalvių užpildas jums tinka, pasirinkite aukščiausios kokybės pagalvę, kurią leis jūsų biudžetas. Atminkite, kad ant šios pagalvės praleisite tūkstančius valandų per visą jos gyvenimą.

 

4. Dydis

Daugumai žmonių standartinio dydžio pagalvė yra pakankamai didelė. Jei pageidaujate didesnės pagalvės, tai gerai, su sąlyga, kad miego laikysena išliks lygi. Jūsų pagalvės storis turėtų leisti miegoti taip, kad galvą, kaklą ir pečius sulygiuotumėte su stuburu, taip suteikdami komfortą. Įsitikinkite, kad pagalvės užvalkalas ir pagalvės užpildas yra tinkami. Nedėkite didelės pagalvės į per mažą užvalkalą arba standartinio dydžio pagalvės į ypač didelį pagalvės užvalkalą.

Pagalvės taip pat gaminamos pagal specialias formas, kad jūsų galva ir kaklas gautų papildomos atramos ir stabilumo. Kai kurie iš jų gali būti naudingi: kaklo ir kontūro pagalvės gali padėti nuo kaklo ir nugaros skausmų, o kontūrinės kūno pagalvės gali suteikti palaikymą, stabilumą ir palengvinti slėgio taškus palei kūną. Tačiau žinokite: daugelis specialios formos pagalvių yra tik rinkodaros elementas.

 

5. Audinys

Pagalvėms apvilkti naudokite natūralius, jūsų kūnui kvėpuoti leidžiančius audinius. Pagalvių užvalkalai padeda prailginti pagalvės tarnavimo laiką, apsaugodami ją nuo dėmių ir prakaito. Dekoratyvinės pagalvės puikiai atrodo ant lovos, tačiau jas reikia nuimti prieš miegą.

 

6. Chemija

Sintetinės medžiagos, tokios kaip “Memory” putos ir poliesteris, gaminamos cheminiais procesais, o daugelis pagalvių yra apdorojamos antimikrobiniu būdu. Pasidomėkite chemija, kuri buvo naudojama gaminant jūsų pagalvę, būkite pasirengę investuoti į gerai pagamintą produktą ir rinkdamiesi pagalvės tipą, atsižvelkite į savo pačių alergijas ir jautrumą.

 

Ar miego padėtis priklauso nuo pagalvės pasirinkimo?

Atsakymas yra: TAIP. Yra bendrų gairių, pagal kurias miego padėtis atitinka pagalvės tipą, tačiau tai nėra griežtos taisyklės. Kodėl? Nes beveik visi mes visą naktį keičiame miego padėtį. Gali būti, kad jums atrodo, jog miegate ant šono, tačiau kurį laiką naktį praleidžiate ant nugaros. Reikėtų ieškoti pagalvės, kuri jums tinka visose miego pozose.

 

Jei renkatės pagalvę pagal miegojimo pozą:

  • Miegantiems ant šono gali prireikti tvirtesnės ir storesnės pagalvės. Pagalvės ieškokite tokio storio, koks yra atstumas tarp ausies ir išorinio peties.
  • Miegantiems ant pilvo, po galva gali prireikti minkštos pagalvės arba galima jos visai neturėti. Pagalvė po pilvu ir dubeniu gali padėti išvengti nugaros skausmų.
  • Miegantiems ant nugaros gali prireikti lygesnės pagalvės, kad galva ir kaklas būtų sulyginti. Tokie žmonės gali norėti minkštesnės pagalvės, tačiau jei skauda kaklą ir miegate ant nugaros, ieškokite pagalvės, kuri suteiktų papildomą atramą, išlaikant jums patogų minkštumą.

 

Ar jūsų čiužinys priklauso nuo jūsų pagalvės pasirinkimo?

Kitas TAIP. Jei naudosite tvirtą čiužinį, tuomet minkštesnė pagalvė gali būti geresnis pasirinkimas, nes pagalvė guli ant tvirto paviršiaus ir turi prisitaikyti prie galvos svorio spaudimo pradinėje miego padėtyje. Jei turite minkštesnį čiužinį, tada tvirtesnė pagalvė gali būti geriau, kad galva ir kaklas būtų sulyginti.

 

Neignoruokite savo pagalvės! Tai toks svarbus jūsų miego kokybės elementas, kurį tinkamai pasirinkti labai svarbu. Jei abejojate kokia pagalvė jums tiktų, pasikonsultuokite su m